شهدای دارالولایه سیستان زابل
شهدای زابل 
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهدای دارالولایه سیستان و آدرس shohadaysistan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 

 

 

 

 

 

 

[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 9:23 ] [ زریافتی ]

[ دو شنبه 10 خرداد 1395 ] [ 9:20 ] [ زریافتی ]

thumb_kewykcxl1bf98ljxg1vs

شهید حاج قاسم میرحسینی، متولد ۱۳۴۲ در روستای صفدر میربیک جزینک و قائم مقام حاج قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله در دوران دفاع مقدس، یکی از همین چهره های ناشناخته نظامی و عملیاتی دوران دفاع مقدس به شمار می رود که رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های عمومی خود از وی به عنوان یکی از چهره های استثنایی جنگ تحمیلی یاد کردند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 19 بهمن 1394 ] [ 9:55 ] [ زریافتی ]

مردم در هر انقلاب و حكومت نقش مهم و مؤثری می توانند داشته باشند و به عنوان پشتیبانی حكومت و تداوم آن جایگاه ویژه ای دارند.
اسـلام روی مردم تـكیه فراوان دارد تا آنجا كه حتی در مورد خانه كعبه كه برای خدا ساخته شده است می فرماید:
ان اول بیت وضع للناس للذی ببكه مباركا و هدی للعالمین.[1] خـانه ای است كه برای مردم ساخته شده. بنابراین مردم در طرحها و برنامه های اسلامی زمینه و نقش اساسی را دارند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 19 بهمن 1394 ] [ 9:51 ] [ زریافتی ]

انقلاب اسلامی ایران در بهمن 57به باور اكثر كارشناسان و تحلیلگران مهم‌ترین واقعه قرن بیستم بوده است چرا كه در آن مردم به رهبری روحانیت علیه رژیمی قیام كردند و موفق به سرنگونی اش شدند كه به بزرگ ترین قدرت جهانی وابسته بود و هرگز كسی نمی توانست تصور كند كه مردم با دست خالی بتوانند نظام شاهنشاهی را كه به سابقه 2500ساله اش افتخار می كرد از پای درآورند


ادامه مطلب
[ دو شنبه 19 بهمن 1394 ] [ 9:49 ] [ زریافتی ]

مراسم وداع با 72 شهید غواص عملیات کربلای چهار عصر روز دوشنبه با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد.

 
 
 

ادامه مطلب
[ سه شنبه 26 خرداد 1394 ] [ 14:1 ] [ زریافتی ]

[ شنبه 1 آذر 1393 ] [ 9:42 ] [ زریافتی ]

بسترزیبای هشت سال دفاع مقدس یکی اززیباترین فرصتهایی است که امروزبه برکت شهدای عزیزبرای تبلیغ وترویج معارف ناب اسلام وآرمانهای انقلابی به ویژه فرهنگ جهاد،ایثارو شهادت مهیاشده است.

بی شک آنچه درهمگانی کردن وماندگاری ارزشهای دفاع مقدس می تواندنقش به سزایی داشته باشدروایتگرعاشورایی این ارزشها وحماسه واقتدا سیره راویان حادثه عاشورا حضرت امام سجاد(ع)وزینب کبری (س)می باشد.

بانگاهی اجمالی به هشت سال دفاع مقدس،هزاران سوال به ذهن می آیدکه شهیدکیست؟شهداآن روزها چه کردند که امروز فریادشان درگوشها پیچیده است؟

وچه کردند در جبهه وسنگرهای دفاع با لبهایی تشنه وترک خورده؟

شهداء بالبهای تشنه فرمان رهبرشان را لبیک گفتند وجام شیرین شهادت را سرکشیدند.

وتو ای پروردگار مارا روزقیامت شرمنده شهداء نکن.

خودت مارایاری ده تاقدر این فرشتگان آسمانی را بدانیم.

                                             الهی آمین     


ادامه مطلب
[ یک شنبه 8 تير 1393 ] [ 12:32 ] [ زریافتی ]

چمران

من‏المؤمنين‏رجال‏صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي‏نحبه و منهم من ينتظر و مابدلوا تبديلا.

«قرآن كريم- الاحزاب آيه23»

سخن گفتن از شهيدي با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه‏اي كه جمع اضداد بود، از آهن و اشك، ‌از شير بيشة نبرد و عارف شب‏هاي قيرگون، از پدر يتيمان و دشمن سرسخت كافران بسيار سخت بلكه محال است.

سخن گفتن از شهيد دكتر مصطفي چمران، اين مرد عمل و نه مرد سخن، اين نمونه كامل هجرت، جهاد و شهادت، اين شاگرد مكتب علي(ع)، اين مالك‏اشتر جنوب لبنان و حمزة كربلاي خوزستان سخت و دشوار است. چرا كه حتي نمي‏توان يكي از ابعاد وجودي او را آنگونه كه هست، توصيف كرد و نبايست انتظار داشت كه بتوانيم تصوير كاملي در اين مختصر از او ترسيم نمايئم، كه مردان و رهروان راه علي(ع) و حسين(ع) را با اين كلمات مادي و معيارهاي خاكي نمي‏شود توصيف نمود و سنجيد.

 

 


ادامه مطلب
[ شنبه 31 خرداد 1393 ] [ 16:38 ] [ زریافتی ]
در کنار تابوت بابا(عکس)

حرفی نمیزنی چرا «بابای جعبه ای»؟ 
 
خسته شدم بیرون بیا «بابای جعبه ای»
لطفا بلندتر کمی فریاد هم بزن 
این جا نمی رسد صدا «بابای جعبه ای»
با ان قَدَت تو جا شدی آنجا ببین مرا 
جا میشوم ببر مرا «بابای جعبه ای»
قد عروسکم شده ای باور کن ای عزیز  
من‌‌ مادرت قبول؟ ها؟ «بابای جعبه ای»
بابا عروسکی چرا لالا نمی کنی؟  
شب شد لالا لالا «بابای جعبه ای»

[ شنبه 24 خرداد 1393 ] [ 16:46 ] [ زریافتی ]

آقا سلام، ببخشید! مرکز توانبخشی جانبازان کجاست؟ همون جا که فلج ها و روانی ها رو نگه میدارن؟؟؟ انتهای همین کوچه است....! شوکه شدم وقتی شنیدم ... داخل که میری قسمت اعصاب و روان، احساس می کنی هنوز ابر آتش، تیر و گلوله رو سرت هست... هنوز هر سه ثانیه یکی از رو تخت خیز میپره .... هنوز یکی رو می بینی با لباس لجنی داره سینه خیز روی زمین حرکت میکنه تا اینکه مین ها را خنثی کنه.... آقا اسماعیل تلفن آسایشگاه رو سفت چسبیده بود و فریاد می زد پس نیروها کجا هستن ؟؟؟ بچه ها قیچی شدند ... محمد آقا رو می بینم که داره دمپایی سفید بچه ها رو واکس سیاه میزنه... انگار زمان جنگ کفاش جبهه بود..... وارد سالن آسایشگاه که می شی یکی دوان دوان سمتت می آیدو حال امام خمینیرو ازت می پرسه... میگه سلامم را به امام برسانید و بگوید که بچه ها با تمام قوا ایستادند ...

اینجا هنوز بوی کربلای پنج می یاد... با گریه از آسایشگاه خارج شدم و به هیاهوی شهر بازگشتم .... یکی جلوی درب آسایشگاه تیکه می اندازد که اقا سهمیه بنزین ات را گرفتی ؟؟؟...

 

 

[ سه شنبه 13 خرداد 1393 ] [ 14:1 ] [ زریافتی ]


متن کامل نامه شهید علی خلیلی به شرح زیر است:

سلام آقا جان!
امیدوارم حالتان خوب باشد. آنقدرخوب که دشمنانتان از حسودی بمیرند و از ترس خواب بر چشمانشان حرام باشد. اگر از احوالات این سرباز کوچکتان خواستار باشید،خوبم؛دوستانم خیلی شلوغش میکنند


ادامه مطلب
[ یک شنبه 14 ارديبهشت 1393 ] [ 13:41 ] [ زریافتی ]

ما دولـت  کـه نه ، قــریـه کـه نه ، مــزرعــه کـه نه

حــتّی  طــویلـه ای به اســم اســرائیـل را هــم به مشــروعـیت قــبول نمی  کــنیم.

ســیّـد  حــســن نـصــرالله

سید-حسن-نصر-الله

[ جمعه 12 ارديبهشت 1393 ] [ 17:26 ] [ زریافتی ]

مراسم تشییع شهدای گمنام هیرمند

پیکر مطهر این دو لاله پرپر شده جنگ تحمیلی با حضور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم بویژه خانواده معظم شهدا به سمت شهرستان مرزی هیرمند انتقال یافت.

مردم روستاهای مسیر زابل به هیرمند هنگام انتقال پیکر این دو شهید گمنام از مقابل روستاهایشان با ذکر صلوات، دود کردن اسپند و سردادن شعار ˈشهیدان زنده اند الله اکبر به حق پیوسته اند الله اکبر، این گل پرپر زکجا آمده از سفر کرببلا آمدهˈ در حال استقبال از این عزیزان هستند.


ادامه مطلب
[ جمعه 12 ارديبهشت 1393 ] [ 17:22 ] [ زریافتی ]

نزل من السماء ماء فأحیا به الأرض  ثم الینا ترجعون

او از آسمان باران میفرستد تا زمین را بدان زنده سازد بازگشتتان نیز به سمت ماست ۶۳ ۵۷سورۀ۲۹

سید مرتضی آوینی!

 اسمت، بلور شیشه ایست

که زلال روحت را در خود نشان می دهد


ادامه مطلب
[ سه شنبه 26 فروردين 1393 ] [ 16:1 ] [ زریافتی ]
خداروشکربعداز2سال شهدامن روهم دعوت کردن برای خادمی خداراشکریازهرا(س)پایگاه اطلاع رسانی گلزار شهدای تهران، قول شهادت را گرفته ام
[ شنبه 3 اسفند 1392 ] [ 14:18 ] [ زریافتی ]

martyrs اس ام اس روز بزرگداشت شهدا

مامور آمار: سلام مادر، از سازمان آمار مزاحم میشم، شما چند نفرید؟
مادر سرشو پایین میندازه وسکوت میکنه بعد میگه: میشه خونه ما بمونه برای فردا؟ مامور: چرامادر؟
مادر: آخه شاید فردا ازپسرم خبری برسه…
شادی روح شهدای گمنام صلوات

[ شنبه 5 بهمن 1392 ] [ 14:1 ] [ زریافتی ]

ماجرای تکان دهنده نامه حاج قاسم سلیمانی به وزیر دفاع آمریکا/این اتفاق بعد از نامه اول و تهدید آمیز اوباما به امام خامنه ای(حفظه الله) اتفاق افتاده است


ادامه مطلب
[ سه شنبه 1 بهمن 1392 ] [ 14:18 ] [ زریافتی ]

شاید جالب باشد كه بدانیم ایده‌ی نام‌گذاری هفته‌ای به‌نام «وحدت»، مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیست. این نام‌گذاری پیش از انقلاب نیز در سیستان و بلوچستان اجرا شده است؛ زمانی‌كه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایرانشهر روزگار تبعید خود را سپری می‌كردند. روایت این نام‌گذاری را از سخنان رهبر انقلاب اسلامی بخوانیم:


ادامه مطلب
[ شنبه 28 دی 1392 ] [ 14:44 ] [ زریافتی ]

به نام الله

 

حس عجیبی داشت،  انگار می دونست این دفعه برگشتنی نیست!

اضطراب داشت که چه جوری با مادر خداحافظی کنه...

با خودش می گفت: «یعنی الان چی می خواد بگه، من که طاقت ندارم بشنوم...»

فکر می کرد الان قراره بشنوه که پسرم زود برگرد! من رو تنها نذار و زود به زود بهم زنگ بزن و...

بالاخره دلش رو زد به دریا و رفت جلو،   دست مادر رو بوسید و از زیر قرآن ردش کرد...

منتظر شنیدن شد که یه دفعه مادر گفت:

"خداحافظ پسرم، سلام من رو به حضرت زهرا(س)برسون" شنیدم موقع نگاه آخر زیر لب میگفت:یا زهرا (س)مادر من رو هم در زمره ی مادران شهدا قرار بده...

منبع:سبکبالان و عاشقان ...

خدا شهیدم کن!

[ دو شنبه 16 دی 1392 ] [ 20:8 ] [ زریافتی ]

 

جانباز چه میداند که دنیا چیست ؟

 

جانباز چه میداند که سلامت بودن چیست ؟

 

جانباز چه میداند دنبال کودک دویدن چه معنایی دارد ؟

 

جانباز .... تنها عشق را میداند ....

 

عشق به میهن و اسلام را ....

 

عشق به ناموس و خانواده را ...

و عشق به امام را ....

[ یک شنبه 15 دی 1392 ] [ 14:47 ] [ زریافتی ]

زنگ در خونه رو می زدن ولی هر چی می گفتی کیه جوابی نمی شنیدی. در رو که وا می کردی یه چیزی مثل فشنگ وارد حیاط می شد و بر می گشت بیرون. بعد از چند لحظه که مات و مبهوت بودی تازه متوجه می شدی یوسف بوده که اومده توپش رو که موقع فوتبال افتاده تو حیاط، برداره. همون یوسفی که نمی تونست حتی با باباش هم دو کلمه درست و حسابی صحبت کنه.

http://dl.aviny.com/Album/mazhabi/ahlbeit/reza/kamel/34.jpg


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 12 دی 1392 ] [ 15:13 ] [ زریافتی ]

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل از انجام اقدامات لازم به منظور میزبانی و خاکسپاری پیکر مطهر و پاک شهدای گمنام در این دانشگاه خبر داد.


ادامه مطلب
[ جمعه 22 آذر 1392 ] [ 14:39 ] [ زریافتی ]
حمد و ستایش شایسته و سزاوارِ خداوند عظیم ، کریم ، رحیم و رحمن است . خداوندی که در برابرِ شکوه و عظمت و کبرایی اش ، بغرد آسمان ، بلرزد زمین ، بخروش درآید دریا ها ، فرو ریزد کوه ها و به خضوع و خشوع درآیند مخلوقات . نیست معبودی غیر او . پاک و منزه است خداوندِ مقتدر و توانا که پناهِ پناهندگان ، روزی دهنده ی بندگان ، چاره سازِ درماندگان ، فریادرس مظلومان ، خوار کننده ی گردنکشان ، نابود کننده ی پادشاهان و هلاک کننده ی ستمگران است .
برچسب‌ها: زونیاز مرگ ترک گناه اعمال ماه رجب دانلودی ها فرمایشات مقام معظم رهبری اعلام خطربه واهابیون وسلفی ها حق الناس فراماسون دانلودکتاب تصاویر تربیت داستانک دعا پند
ادامه مطلب
[ سه شنبه 18 تير 1392 ] [ 16:50 ] [ زریافتی ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

مقرسایبری شهدای دارالولایه سیستان ما شهیدان جنون بودیم از عهد قدیم سنگ قبر ماست دریا، نقش قبر ما نسیم شهر ما آن سوی آبی هاست، دور از دسترس شهر ابراهیم ادهم، شهر لقمان حکیم اندکی بالاتر از آبادی تسلیم محض صاف می آیی سر کوی صراط المستقیم خاک آن عرشی ست، گل هایش زیارت نامه خوان سنگفرش آسمانش بال های یا کریم شهر ما آبادی عشق است - اما عشق چیست؟ - عشق یعنی نوح و ابراهیم و عیسی و کلیم عشق یعنی «قاف » و «لام » قل هو الله احد عشق یعنی «باء» بسم الله رحمن رحیم
موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

به این سایت رأی بدهید